x




מציג תוצאות 1 עד 7 מתוך 7

נושא: דלק נדלן אגח ג

  1. #1

    דלק נדלן אגח ג

    מסתיימת בסוף מאי. מחזיק. האם כדאי להחזיק עד הפרעון? באיזה מגבלות?
    תודה

  2. #2

    Re: דלק נדלן אגח ג

    שלום eshelach
    לדעתי אין שום סיבה להחזיק אגח זה לפירעון ואנסה לנמק את דעתי.
    אגח ג הינה סידרה קטנה שנפרעת במלואה בסוף מאי. באותו תאריך אגח ד (סדרה גדולה) מקבל קופון ופורע 50% מהקרן. מכיוון שכך לדעתי האפשרויות הן או שהכל ישולם או ששום דבר לא ישולם. במצב כזה אם האגחים ישולמו הרווח באגח ג הוא הקטן ביותר ואם לא ישולמו אז ההפסד שם יהיה הגדול היותר.
    שים לב שאתה יכול להחליף לאגח ד ועם הקופון שישולם בסוף מאי תקבל באותה נקודת זמן את אותו רווח (ואולי אף יותר) מאשר המשך החזקה באגח ג.
    כמו כן אם הינך מאמין בחברה (או בבעל השליטה שלה) אתה יכול לשקול לעבור לאגחים כה וה בהם יש יותר בשר.
    ג.נ.
    מחזיק באגחים ד, כה ו ה של דלק נדלן
    נ.ב.
    נקודה שמטרידה אותי לאחרונה שאני רוצה לעלות כאן. עד עכשיו הקו המנחה (שלי לפחות) היה שתשובה לא ירצה להגיע להסדר. עכשיו לאחר אישור חוק שישנסקי תשובה מרגיש שלמרות שהוא מנסה לעמוד בהתחיבויות שלו הוא לא מקבל את אותו יחס, ויכול להיות שזה ישפיע על החלטתו ומאמציו לעמוד בתשלום האגחים.
    "כשמשחקים פוקר אתה אמור לדעת תוך 15 דק' מי יספק את הרווחים , אם אתה לא יודע כנראה שזה אתה."

  3. #3

    Re: דלק נדלן אגח ג

    תודה רבה

  4. #4

    Re: דלק נדלן אגח ג

    לאלון בוקר טוב.
    האם ניתן להסיק משהו בקשר ליכולת פדיון אגח ג ו ד במאי מהדוח האחרון שפורסם על ידי החברה ביום
    חמישי האחרון?

  5. #5

    Re: דלק נדלן אגח ג

    כרגע חברת דלק נדלן השיגה אישור עקרוני לקבלת הלוואה לתשלום מאי במלואו - אך הדבר עדיין אל אושר סופית. כנגד ההלוואה החברה נתנה כערבון את ההחזקה באחד מנכסי החברה, כאשר נדרשת ההסכמה כי הכסף לא ישרת תשלום חוב לבנק ולבנק לא תיהיה טענה לגבי קבלת הכסף שמתקבל במסגרת אותה הלוואה.

    כמובן שהדבר מפחית את הסיכון לגבי התשלום הקרוב ואף מרמז על הורדת הסיכון לגבי התשלום בהמשך השנה.

    ראוי לציין כי הדבר הסיר את הערת העסק החי שהיתה עלולה להתווסף לדוח האחרון!

    כמו כן לדלק נדלן תוכנית מימושים, גיוסים והזרמת הון (כמו גם דיבור על הפיכת חלק מהחוב למניות - מה שנראה כסביר פחות בעקבות ירידת ערך המנייה בצורה משמעותית מתחילת שנה) - שמכסה את התחיבויותיה לשנה זו ולשנה הבאה. כמובן שמדובר בתוכנית - וככל תוכנית עדיין נדרש להוציא אותה לפועל...

    הדוח שאתה מדבר עליו כמובן בנוי על פי אותה תוכנית - אך הדברים היו ידועים עוד קודם. בנקודה הסופית חשוב לזכור כי אי מימוש התוכנית או חלקה יכול להביא למצב של אי פרעון עתידי של החוב, דחייתו או יציאה להסדר. למעשה סביר כי נגיע לידי הסדר בחברת דלק נדלן - השאלה היחידה היא באלו תנאים תגיע החברה להוצאת ההודעה וכיצד יגיב השוק בטווח הקצר לאור ניסיון העבר.

    מעניין יותר דווקא לבחון את החלטת הדירקטוריון מהבוקר - על אישור תשלום מענק למנכ"ל החברה על סך 600 אלף ש"ח כנגד ביצועי 2010. כמובן שלא ניתן לומר בוודאות ולהסיק מהדברים על גבי תשלומי עתיד - אך אם נצא מנקודת הנחה כי לא מדובר בחברה של שרצים (ואני מאמין כי דלק נדלן רחוקה מהגדרה זו) - הדבר כן יכול לתרום ולשפוך אור לגבי יכולת התשלום במאי לפחות אם לא מעבר לכך.

    כן אין בכך הבטחה, אך לא סביר כי דרקטוריון שפוי יאשר תשלום של 600 אלף ש"ח כאשר אין ביכולת החברה לעמוד בתשלום החוב בעוד כחודשיים...

    לסיום הציין כי למרות שאינני מזלזל ברווח ההון האפשרי מתשלום מאי עבור הסדרות המשלמות (זו של 100% וזו של 50% פדיון), אך לדעתי כאשר יש חשש אין חשש - ומיכוון שרווח ההון מהחזקה לפדיון של אותם סדרות עומד על אחוזים בודדים - אינני רואה מה הטעם בכך - לפחות עבור מי שחושש מתשלום הפדיון. לדעתי כבר עדיף לוותר על אותם 3% ולצאת כעת אם יש חשש...

    מהצד השני, מי שמאמין בחברה ומאמין בכך שאפילו בתרחיש הגרוע, בנקודה הסופית החברה תשלם או תמיר ביחס שווה ערך (כפי שקרה בסופו של דבר גם באפריקה ישראל בזמנו) - גם לו אין סיבה ממשית להיות באגחים הקצרים. כן הוא יכול להנות מפדיון של 100% ולהרוויח כ-3.4% על הכסף. הוא יכול להשקיע גם באגח שנפדה 50% ואולי בגלל עליית מחיר השוק לקראת התשלום לייצר עבורו רווח הון גדול מעט יותר (ורווח הון מפדיון לפי מחיר נוכחי של מעט יותר מ -5%)...

    אך אם הוא מאמין בתשלום של מאי ואולי אף בתשלום עד סוף שנה - ברור כי הרווח ההוני מהחזקה של הסדרות האחרות גדול הרבה יותר!

    לשם השוואה - דלק נדלן אגח ד' (שנפדה 50% במאי) מחירו בשוק היום - 107.46 עם פארי של כ- 120 (הפרש של כ- 12 אגורות או כ-11%). לעומתו דלק נדלן אגח כה (שנפדה 50% שלושה חודשים לאחר מכן) מחירו בשוק רק כ- 82 אגורות כאשר מחיר הפארי שלו כ- 100 (הפרש של 18 אגורות או כ- 22%).

    כן השני שקלי והראשון צמוד למדד, אך ההפרש בין השניים כפול ובהחלט לא יכול להיות מוסבר רק מעצם ההצמדה. כמובן שיש בשני סיכון מעט גבוה יותר - שכן תשלום מאי יכול לעבור בעוד התשלום שלשוה חודשים לאחר מכן יכול להגיע כבר להסדר - אך האם באמת הפער מוצדק?
    אלון פיאדה

    "לימוד והעמקת הידע הפיננסי האישי הם חובתו של כל אדם בעידן בו אנו חיים"

    האמור לעיל אינו מהווה חלופה לייעוץ אישי
    המותאם לצרכיו של המשקיע, ע"י יועץ מוסמך.
    הכותב עשוי להחזיק בני"ע בהם עסקה הודעה זו.

  6. #6

    Re: דלק נדלן אגח ג

    שלום אלון
    תודה על התגובה המפורטת והמנומקת, אבל הרשה לי להאיר נקודה נוספת באג"ח ג, עם הפדיון בפארי של 120 יש להוסיף את הקופון של הריבית שמושלם יחד עם הפדיון
    זה מביא את התשאוה לכמעט כפול מ 3.4%, צריך לקחת בחשבון שני מדדים שיכולים להביא לפחות עוד חצי אחוז
    כל זאת בתוך פחות משישים יום תשואה נאה לכל הדעות
    האם פיספסתי משהו?

    לגבי אג"ח ד, גם כאן יש תשואה קצת יותר גבוהה
    וגם כאן בתוך פחות משישים יום

    לאלה שמאמינים שתשובה ישלם, כל הסימנים מראים שכן
    בהצלחה לכולם

  7. #7

    Re: דלק נדלן אגח ג

    הפארי כולל בתוכו את הריבית הצבורה עד לאותה נקודה.

    ניתן לטעון כי יש עוד את החלק היחסי מתוך ה- 3.4% עבור הזמן הנותר וניתן לטעון למדדים, אך זה נכון לכל החזקה של אגח לאורך זמן בעלי מאפיינים דומים - ולכן אני לא לוקח אותו בחשבון... כלומר זוהי התרומה עבור ההחזקה, הרווח ההוני אומנם יהיה גדול במעט, אך החישוב הנוכחי מביא את התשלום עבור הסיכון של אי תשלום, בעוד את הערך הנוסף ניתן לקבל גם מהשקעה בניירות חסרי סיכון לחלוטין שצמודים למדד וצוברים קופון בערכים דומים (וניתן למצוא הרבה מסוג זה).
    אלון פיאדה

    "לימוד והעמקת הידע הפיננסי האישי הם חובתו של כל אדם בעידן בו אנו חיים"

    האמור לעיל אינו מהווה חלופה לייעוץ אישי
    המותאם לצרכיו של המשקיע, ע"י יועץ מוסמך.
    הכותב עשוי להחזיק בני"ע בהם עסקה הודעה זו.

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות