x




מציג תוצאות 1 עד 2 מתוך 2

נושא: בסר אירופה ט

  1. #1

    בסר אירופה ט

    שלום אלון

    אודה לדעתך המפורטת לגבי השקעה באגח הנ"ל לאחר ירידות חדות (אגב ,יש סיבה לירידות פרט לנפילות בשוק?)-15% צמוד לשנתיים

    תודה

    אבי

  2. #2

    Re: בסר אירופה ט

    לירידות הרוחביות בשוק בהחלט היתה השפעה על הנייר כמו שהיה לכך השפעה על כלל האגחים בשוק ועל פניו לא הרבה השתנה בין הדוח של סוף שנה שעברה לדוח של הרבעון הראשון - ההון העצמי אומנם גדל מעט (והוא חיובי ובערכים די גבוהים לחברת נדלן) אך במקביל החברה הפסידה בשורה הסופית!

    הבעיה העיקרית נובעת מיחס ההון החוזר, חסר לה 110 מליון שקל לתשלום החובות בטווח הקצר (שנה) - מה שאומר שהיא צריכה ל"השיג" את הכסף בצורה כולשהיא.

    חלק מהירידות בוודאי ניתן לייחס לכך שבוטלה הנפקת החוב החדשה שהיתה צריכה להיות על סך של 144 מליון ש"ח (מה שהיה יכול לאפשר תשלום של החוב הקרוב), כעת נותרו כמה ברירות לחברה שהעיקריות בניהן היא הזרמת הון (לא סביר) או מימוש נכסים (סבירות נמוכה למימוש ברווח - מה שיפגע בדוחות הבאים).

    בגלל שיש הון עצמי חיובי גדול (שעדיין נדרשת בדיקה מדוקדקת לגביו!) אני מתקשה להאמין כי הדברים לא יבואו לידי פתרון. אני לא חושב אבל שהמחירים צריכים להיות בפארי - כך שמבחינת רווח הוני מקנייה ומכירה בשוק פוטנציאל הרווח נמוך!

    השאלה שצריכה לעלות בפני המשקיע לפיכך היא האם הוא מוכן להחזיק בנייר עבור תשלום, כאשר בדרך אם מחיר האגרת יעלה תיהיה לו את האפשרות לממש, אך הלך המחשבה צריך להיות השקעה לטווח ארוך.

    אם זו אופציה נדרש לבחון את סל הנכסים ולהמשיך לעקוב אחרי ביצועי החברה. בהערכות הסיכונים שלי (ומי שמכיר יודע שאני מעריך סיכונים בשונה מהשוק) - הנייר לא מסוכן ויחס הסיכון סיכוי טוב - אך יש לדעת שבמקרה של הדרדרות למשבר נוסף או בעיה ספציפית בחברה - מחיר נוכחי מייצג יכולת הפסד גבוהה (גם אם בסבירות נמוכה) , מה שאומר שבתרחיש הגרוע נייר זה יכול להחתך בחצי ויותר מכך.
    אלון פיאדה

    "לימוד והעמקת הידע הפיננסי האישי הם חובתו של כל אדם בעידן בו אנו חיים"

    האמור לעיל אינו מהווה חלופה לייעוץ אישי
    המותאם לצרכיו של המשקיע, ע"י יועץ מוסמך.
    הכותב עשוי להחזיק בני"ע בהם עסקה הודעה זו.

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות