ברבעונים האחרונים מתחזקת מגמת ההאטה של המשק הישראלי. לא מדובר רק בירידה בייצוא בעקבות הבעיות מעבר לים, אלא גם בהתגברות התחרות בין השחקניות בענפים השונים והחדירה של רשתות זרות לישראל בשנים האחרונות. בינתיים, ההאטה הזו אינה באה לידי ביטוי בקניונים ובמרכזים המסחריים, אולם סביר להניח שאם הצרכנים יקנו פחות, שיעורי התפוסה במרכזים ילכו וירדו בהדרגה. בנוסף, חזרתה של מחאה חברתית כזו או אחרת עלולה גם היא לאלץ את הרשתות להוריד מחירים ולהציע מבצעים והנחות גדולות וממושכות יותר, משהו שיקשה עליהן להמשיך לפרוח.
למרות שהמחאה החברתית העיבה על פעילותן של רשתות המזון במחצית הראשונה של 2012, רובן חזרו להציג צמיחה ברבעונים האחרונים. שופרסל למשל, המשיכה לצמוח לאחרונה תוך כדי ביצוע מהלך התייעלות שכלל צמצום בכוח האדם והקטנת הוצאות המטה שלה. הסיכון הגדול בשופרסל טמון עדיין במאזן שלה, שממשיך להיות ממונף יחסית. עם זאת, החברה צועדת בכיוון הנכון לשיפור מצבה הפיננסי באמצעות פיצול חטיבת הנדל"ן, שהחל במרץ השנה.
המתחרה הגדולה של שופרסל, רשת רמי לוי, מצליחה לשמור על שיעורי צמיחה גבוהים הרבה יותר לאחרונה, ובנוסף נראית יציבה הרבה יותר מבחינה פיננסית. הרשת ידועה כמי שמבססת את צמיחתה על המקורות העצמיים שלה ואינה מתמנפת בחובות כמעט בכלל. הרשת גם מצליחה להשיג רווחיות תפעולית טובה יותר ממתחרותיה, למרות שהרווחיות נמצאת במגמת ירידה בשנים האחרונות.
לאחרונה, ראינו רכישות בהיקף מסיבי של קרנות זרות ואישים בכירים, ומנגד עלייה משמעותית ביתרות השורט על המניה. אין ספק שהמשקיעים חלוקים בדעתם לגבי המניה. להערכתנו, מנית רמי לוי נסחרת היום במכפילים די גבוהים והיא פחות אטרקטיבית להשקעה. גם שופרסל לא נראית זולה במיוחד ברמת המחיר הנוכחית.
גם חברות האופנה הצליחו לשגשג באופן מפתיע ברבעונים האחרונים, וחלקן אף שיפרו את הרווחיות. פוקס למשל, עשתה בשכל כשהרחיבה את פעילותה גם אל מחוץ לתחום ההלבשה עם מותגים כמו ללין ו'פוקס הום'. פרט לכך, החברה התייעלה באמצעות איחוד חנויות, והביאה לארץ מותגים מוכרים כמו 'אמריקן איגל'. בהמשך היא מתכננת להעלות לארץ גם את מותג הילדים צ'ילדרנ'ס פלייס. כל המהלכים האלו סייעו לה לצמוח לשמור על רמת רווחיות טובה. פוקס לא שוקדת על השמרים. בסוף 2012 היו לה 293 סניפים, והיא מתכננת להגיע ליותר מ־400 סניפים בכל המותגים בסוף 2014, ול־447 נקודות מכירה ב־2015. לכן, למרות שהמניה כבר עלתה מאות אחוזים בשנים האחרונות, היא עדיין נראית מעניינת להשקעה.
גם חברת הטקסטיל דלתא, הצליחה להתגבר על המשבר אליו נקלעה בעבר, ובשנים האחרונות חזרה להציג רווחיות גבוהה. סייעה לכך העובדה שהיא עברה לייצר בטכנולוגיית האל תפר (המאפשרת לעצב ולתפור בדים ללא שימוש בחוטים, מחטים וחיתוך) המתקדמת. המניה של דלתא נראית גם היא אטרקטיבית מאוד להשקעה במחיר הנוכחי.