אג"ח ממשלתי
מדד אגרות החוב הממשלתיות סיים את השבוע כמעט ללא שינוי בירידה של 0.01%, כאשר מדד אגרות החוב הצמודות ירד ב-0.2%. מדד אגרות החוב השקליות בריבית קבועה עלה ב-0.16% ומדד אג"ח בריבית משתנה ירד ב-0.15%. עיקר הירידות היו באג"ח הצמודות במח"מ הבינוני ובארוך.
שבוע המסחר האחרון היה על רקע המתיחות בסוריה והאפשרות לכניסה ופעילות צבאית של ארה"ב. באופן לא מפתיע החליט בנק ישראל להשאיר את הריבית לחודש ספטמבר ללא שינוי. בנק ישראל החליט שלא לבצע הפחתה נוספת , על מנת לרסן את האינפלציה ובעקבות החששות מעליות נוספת של מחירי הדיור. הלמ"ס פרסמה כי מדד מחירי הדיור עלה בחודש יולי ב-0.5%. בנוסף, שיעור האבטלה בחודש יולי ירד ב-0.4% ל-6.3% ומספר המועסקים בחודש יולי עלה ב-0.9% ל-3.457 מיליון איש.
בארה"ב, פורסם השבוע כי הצפי למכירות הבתים מצביע על ירידה של 1.3%. בנוסף, פורסם כי הייתה ירידה של 7.3% בהיקף הזמנות למוצרי ליבה. הנתונים גרמו לירידה בתשואת אג"ח של ממשלת ארה"ב באמצע השבוע, תוך תחושה כי הנתונים המאכזבים ידחו את החלטת הפד לצמצום בתכנית רכישות האג"ח. עם זאת, נתונים נוספים שפורסמו היו חיוביים ושינו את המגמה. מדד קייס שילר למחירי בתים עלה בחודש יוני ב-2.2%, כאשר שיעור העלייה השנתי עומד על 12.1%. התמ"ג של ארה"ב צמח ברבעון השני של שנת 2013 ב-2.5%, כאשר הציפיות עמדו על 1.7%. הצמיחה היא הודות לקיטון בגרעון המסחרי, גידול בייבוא והגדלת המלאים של חברות.
בעקבות המתיחות בשבוע האחרון, הנתונים החיוביים בארה"ב והפחתת רכישות אג"ח הצפויה בחודש הקרוב, אנו צופים בשבועות הקרובים של ספטמבר להמשך עליית התשואות באג"ח. על כן, אנו ממליצים להמשיך ולהישאר בחשיפה נמוכה לאג"ח ממשלתי ולהטות את התיק לטובת אג"ח קונצרני. האינפלציה השנתית ממשיכה להיות בטווח היעד ואנו ממשיכים להמליץ על הטיה קלה לטובת האפיק הצמוד וקיצור המח"מ במעט, בטווח הבינוני-קצר.
אג"ח קונצרני
אג"ח הקונצרניות ירדו השבוע בשיעור של 0.53%. מדד תל בונד 60 ב-0.43% ומדד התל בונד השקלי גם כן באותו שיעור. למרות הירידות באג"ח, המרווחים מאג"ח הממשלתיות המשיכו והצטמצמו והמרווח מאג"ח ממשלתי במדד התל בונד 60 עומד על 1.36% ובמדד התל בונד השקלי עומד על 1.09%.
לאחר שנודע על עסקת מכירת השליטה של מניות כלל ביטוח. בית המשפט נתן פרק זמן נוסף של כחודשיים לנוחי דנקנר ואלכסנדר גרנובסקי לבסס הצעת הסדר לאידיבי אחזקות. גרנובסקי מציע לרכוש את החברה ובמסגרת ההסדר, דנקנר יצטרך להזרים לחברה 243 מיליון ₪. בעקבות ההודעה וההבנה ככל הנראה לרגע זה מחזיקי אג"ח לא יקבלו לידם את השליטה באמצעות חלוקה בעין של המניות, ירדו השבוע מחירי אג"ח של אידיבי אחזקות ואידיבי פיתוח.
בשבוע הקרוב יתקיימו מכרזים למספר הנפקות של חברות נדל"ן, ביניהם שיכון ובינוי אשר מנפיקה סדרה צמודה וסדרה שקלית בריבית קבועה במח"מ של 7.41 ו-6.34, בהתאמה. נכסים ובניין ערכה השבוע מכרז מוסדי להרחבת הסדרה הצמודה ו' והסדרה השקלית ז', וקיבלה התחייבויות ממשקיעים ל-295 מיליון ₪ ו-55 מיליון ₪, בהתאמה. מליסרון הצליחה לגייס השבוע באמצעות סדרה צמודה, במח"מ של 5.75 כ-663 מיליון ₪ בתשואה אפקטיבית של כ-2.3% ומרווח של כ-1.4%. גם חברת איידיאו הרחיבה בהצלחה את הסדרה הצמודה ה' וגייסה כ-68.9 מיליוני ₪ .
אנו צופים בתקופה הקרובה להמשך עליית תשואות בהתאם לעלייה בתשואות אג"ח הממשלתיות. להערכתנו המרווחים מאג"ח הממשלתיות עדיין נמוכים מדי, על כן אנו ממשיכים להמליץ השקעה בקבוצת דירוג A ממדדי התל בונד. אנו ממשיכים להמליץ על אחזקה גבוהה באפיק הצמוד, בעקבות המרווחים הנמוכים באג"ח השקליות.
מניות
שבוע המסחר האחרון בשווקים בעולם ובישראל היה על רקע המתיחות בסוריה והאפשרות לכניסה ופעילות צבאית של ארה"ב.. מדד המעו"ף ירד ב-1.91% ומדד ת"א 100 ירד ב-1.25%. האופציות לחודש אוגוסט פקעו במחיר של 1173.86, עלייה של כ-0.8% ממדד הבסיס שהיה ביום חמישי.

השבוע פורסמו הדוחות הכספיים של הבנקים לרבעון השני של 2013. הבנק הבינלאומי דיווח על רווח נקי לרבעון של 149 מיליון ₪, לעומת 141 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. אומנם הבנק דיווח על ירידה בתשואה על ההון מ-9.5% ל-8.8% במונחים שנתיים, למחצית הראשונה של שנת 2013. בנק דיסקונט רשם ירידה ב-20% בהכנסות מריבית, בעקבות הירידה בתשואות על נכסים. הרווח הנקי של בנק פועלים הסתכם ב-655 מיליוני ₪, לעומת צפי של 617 מיליון ₪ ועלייה בתשואה על ההון ל-9.5%, לעומת צפי של 8.9%. בנק לאומי הציג רווח נקי לרבעון של 474 מיליוני ₪, לעומת צפי של 556 מיליון ₪ ותשואה על ההון של 7.5%, לעומת צפי של 8.7%, זאת בעקבות רישום של הפסדי הון במניות החברה לישראל (מחזיקה ב-18% ממניות החברה) והוצאות תפעוליות גבוהות.
החברה לישראל ממשיכה לדווח על הפסדים וברבעון האחרון עמד ההפסד על 89 מיליון דולר, בעקבות הפסדים של החברות המוחזקות צים ובזן. מניית החברה צנחה השבוע ב-8.93%.

גם חברת דלק דיווחה את תוצאותיה לרבעון והציגה רווח נקי של 505 מיליון ₪, הנובע מהמשך מימוש ומכירת מניות דלק US בסכום של כ-1.6 מיליארד ₪ מתחילת השנה, מתוכם 233 מיליון ₪ ברבעון האחרון.
השבוע הקרוב יהיה קצר בעקבות החג הקרב ויהיה תחילתו של חודש ספטמבר אשר בד"כ נוטה להיות שלילי. השבוע יושפע מההתפתחויות בסוריה והניסיון לגבש כלפה חזית רחבה של מדינות אירופה וארה"ב. על כן, אנו ממליצים השבוע לשמור על חשיפה נמוכה באפיק המנייתי ולפדות חלק ממנו לטובת נזילות בתיק. אנו ממשיכים להמליץ הטיה גבוה יותר לשווקי חו"ל בדגש על ארה"ב, לעומת החשיפה למניות ישראל.