החברה פיתחה אפליקציה שמאפשרת זיהוי חד ערכי של המשתמש באמצעות אולטרה-סאונד. כך, ניתן יהיה לרכוש כרטיסים ולהיכנס להופעות במהירות גם בלי להמתין לסריקת קוד QR או ברקוד.

ענקית מכירות הכרטיסים האמריקאית טיקטמאסטר תשיק מערכת כרטוס חכמה חדשה שמתבססת על גלי קול. המערכת מאפשרת להיכנס להופעות על ידי האזנה לסמארטפון.

עד כה היה צריך לסרוק קוד QR או ברקוד על הכרטיס כדי להיכנס להופעה; היישום החדש יאפשר כניסה ע"י קירוב הסמארטפון למיקרופונים שיותקנו בקרבת השער. האפליקציה של טיקטמאסטר, Presence, משדרת צליל בתדרים מסוימים וייחודיים שמשמשים לזיהוי בעל הכרטיס; לכל טלפון מוצמד צליל ייחודי משלו, כדי למנוע זיוף. הצליל משודר באולטרה-סאונד, כך שאינו מושפע מרעש חיצוני.

היתרון של שיטה כזו הוא במהירות הכניסה: במקום לעמוד בתור, יוכלו המשתמשים פשוט להיכנס למתחם ההופעה או האירוע ולשדר את הקוד שלהם, מה שייקצר מהותית את התורים והבלאגן שמאפיין כניסה לאירועים המוניים. את הטכנולוגיה הזו פיתחה חברת Lisnr מסינסינטי, שמכרה אותה גם לאתר ארגון האירועים Splash וכן ליגואר-לנד רובר הבריטית, שמשתמשת בה כדי לזהות אוטומטית את העדפות הנהג. הטכנולוגיה מגיעה עם מגבלות: לא ניתן להעביר כרטיס אחרי שנרכש - וסמארטפון שנגנב יוכל לשמש גם ככרטיס כניסה לאירועים שהוזמנו דרכו. החברה לא הרחיבה על נושא אבטחת המידע ולא ברור עד כמה ניתן או לא לשכפל את הצליל של המערכת. זאת ועוד, החברה מעוניינת להפוך את השיטה לדרך נוחה לאיתור המשתמשים בתוך ההופעות, כדי לשלוח להם הודעות מותאמות אישית ותוכן שיווקי אחר. טיקטמאסטר טרם הודיעה מתי תתחיל האפליקציה לפעול אך לפי דיווח של The Verge, פיתוחה הושלם.

השימוש במערכת מזכיר קצת את הרעיון שעומד מאחורי המשואות (Beacons) שמתחברות לאות הבלוטות' או ה-NFC של לקוחות בחנויות ובקניונים. מן הסתם, היתרון בשיטה מבוססת קול הוא החיסכון בצריכת החשמל והיכולת להצליב את המידע הגאוגרפי של המשתמש עם המכשיר שלו. החברה גם טוענת שטווח השידור של השיטה גבוה יותר מאשר בשיטות מבוססות בלוטות' או NFC ומגיע ל-30 מטר לעומת עד 10 מטר בשיטות האחרות.

(כלכליסט)