x




מציג תוצאות 1 עד 4 מתוך 4

נושא: סקירה לשבוע 21.7.24

  1. #1

    סקירה לשבוע 21.7.24

    השבוע החולף היה יציב ובסימן ירידה קלה, כשאנו מגלמים הסטטוס קוו שבין התחממות ובין הסכם הפסקת אש. אין זה אומר שהתמחור ריאלי, ההיפך הוא הנכון ומדובר בבועה מקומית, אבל בהשוואה לנעשה בוול סטריט ולדחיפה העקבית קשה להבין הציבור שהתפתה.
    אותו ציבור התעורר למשוואת כטבם – מתקפה בתימן – הצעד הבא?. אין כאן סיפור של ממש מאחר וזוהי השיגרה בצפון אבל ברגע שיש פגיעה בת"א התמונה משתנה חלקית. זה ידוע שת"א אינה צפון ודורום ומה ש"מותר" בקצוות אסור במרכז. זה עצוב ומקומם אבל זה המצב, ולכן יש בהחלט מקום לירידה היום במעוף.

    ועדין ציינו "חלקית" בלבד ולא מעבר, מאחר ואין דין כטב"ם שנשלח מתימן והתפוצץ בת"א כדין כטב"ם שנשלח מלבנון והתפוצץ בת"א. בתרחיש הראשון, הציבור יכול להתמודד עם איום נקודתי כזה או אחר מתימן ללא חשש למלחמה כוללת ומפתיעה. להבדיל, בתרחיש ההופכי אנו מתעוררים למצב בו תגובה ישראלית (אם היתה) היתה מובילה לתגובה לבנונית נוספת ובהיקף גדול ומשם ברור מהו התסריט.
    לפיכך, אנו כן רואים מיצוי המהלך העולה כפי שציינו בשבועיים האחרונים אבל עדין לא דלתא שלילית מובהקת.

    שלא במפתיע, הגם שאין לנו כל יד בדבר, הפקיעה האופטימאלית גורסת סביבות 1990-2010. זה התקדם היטב מעלה במהלך החודש והנחת העבודה של הכותבים היתה שניתן יהיה בשבוע האחרון להתערב וללחוץ. צורך זה נמנע משחקני המעוף וכעת הרמה הנוכחית היא נוחה ואינה מחייבת כל פעילות. מאידך, יש לזכור כי אנו נשאף לירידה נוספת במדד ולבטח לא להתקדמות ולכן מסביבות רמת 2040 נראה כבר לחץ יזום, ואנו משוכנעים כי לא תהיה בעיה ללחוץ המדד ובלבד שלא תהיה עיסקת הפסקת אש או ידיעה מפתיעה בנושא (משהו שאיננו רואים בשום תרחיש קורה שבוע והלואי ואנו טועים).
    מאחר ואיננו רואים התקדמות למי מהצדדים, אנו גם מתקשים לראות שורט/לונג סקוויז מאחר וכל הסטרייקים כבר "נפתחו". היינו ב 2080 ועברנו את זה, וכמובן שהתחלנו חודש נמוך בהרבה כך שמלכתחילה אין כאן חדשות משמעותיות.
    תמיכה לכך אנו מקבלים מסטית התקן – 17.5%. זו רמה גבוהה יחסית לשבועות האחרונים אבל זה רחוק מפאניקה ומתנועה עצמאית. אם עלינו להעריך מרבית העליה בסטיה היא כתוצאה מהחולשה בוול סטריט והעליה המקבילה בויקס, ופחות הזירה המקומית הבטחונית. הנגזרת היא שיציבות בניו יורק ואנו כבר נקבל כאן דעיכה אבל לסוחרי האופציות לא מומלץ להמתין וכבר כעת ניתן לפתוח פוזיציות נוחות למדי בגבולות השוקת 1900 – 2100 ובפרמיה טובה. להערכתנו גם ירידה במדד לא תוביל לזינוק מעבר ל 18-19% ולהוציא מצב מלחמה הצד התחתון מוגן בהחלט ואילו העליון אינו סביר גם בתרחיש הפסקת אש (ולכל הפחות לשבועיים הקרובים).

    מעבר לכך אנו רואים בשבועיים האחרונים אולי את תחילת נסיגת 7 הגדולות בוול סטריט, ובמקביל נסיגת הגדולות בכל בורסה מערבית כמעט. הראסל רשם תשואה של פי 5 על הנסדק (ויותר פרק בזמן נמתחים) וכך גם מרבית המדדים של המניות הקטנות בעולם. מעין מיצוי של פוטנציאל העליה של הגדולות ואולי אף עליה ברמת הגרידיות בעולם. במידה רבה זה נכון גם לת"א בה אנו רואים חברות ענק דוגמת נייס ואלביט מתקשות להדביק מדדים קטנים יותר, מאחר והתמחור במניות אלו אולי בדיסקאונט אבל העליה בהן אינה בעלת פוטנציאל מטאורי. אלו מניות למוסדיים ולקרנות ופחות לסוחרים, וכשאלו הגוף המרכזי הפעיל בשוק כעת, בדגש על תנודתיות ופחות על פעולות קניה קבועות של גמל ופנסיה, קל להבין את הזליגה המדוברת. המשמעות היא שנראה דיליי בתרחיש ירידה במדדים ותשואת יתר בעליה, ולכן ישנה עדיפות קלה למדד קטנים יותר מהמעוף.
    להבדיל, אין עדיפות למדדים סקטוריאלים מאחר ובאלו משקל החברות שעושות לביתן גבוה תמידית, ולכן מדד הגז או הביו אינם אופציה מועדפת.

    בארה"ב הערכנו שהשוק יתלהב מהקפיצה בסבירות שטראמפ יהיה הנשיא הבא בעקבות נסיון ההתנקשות וזאת בדיוק התרחש עד שטראמפ, כמו טראמפ, היה חייב להרוס באמירה שהפילה את וול סטריט. קשה לראות כיצד וול סטריט רושמת ריבאונד אבל באותה נשימה פוטנציאל הירידה מוגבל.
    הסיפור בוול סטריט השבוע אינו כלכלי ועומד בשאלת פרישת ביידן מהמירוץ לנשיאות. שבוע אחרי שהיה "ברור" כי טראמפ הוא הנשיא הבא, פרישת ביידן תטרוף הקלפים ותכניס את השוק לסחרור ובפרט שלא ברור מי יתמודד בתרחיש זה מול טראמפ. בבורסת השמות יש מעבר לקמילה האריס, שבלשון המעטה אינה אהובה על וול סטריט, עוד מספר מועמדים שיכולים להקטין את היצר הקפיטליסטי ולכן הדבר, במידה ויתרחש, צפוי להקשות על ניו יורק להתקדם ואף יכביד במקצת.
    זה גם המקום להזכיר שפרישת הנשיא, הנאום שלו בפועל, אינו מה שחשוב. בדיוק כפי שת"א זינקה בגלל התקדמות (לכאורה) במשא ומתן ונשקה לשיא כל הזמנים, כך ככל שיהיה ברור יותר כי ביידן עתיד לפרוש כך וול סטריט תגיב ולעצם ההודעה הרשמית כבר לא יהיה כל משקל, ובהתאם הערכתנו לימים המוקדמים עוד בטרם ההודעה.

    מניות ומגזרים
    מדד ת"א 90 – המלצת קניה !
    בהתאם לאמור בסקירה, אנו מעדיפים מדדים קטנים אבל ישנה כוכבית חשובה (!): רכישת המדד רלונטית רק למי שסבור שהמעוף אינו בדרכו לירידה או פנינו למלחמה, והמדד הינו בגדר לונג / עדיפות על המעוף, ולא כטרייד ביצוע בפני עצמו כפי שאנו מציעים מדי שבוע.

    • ביתר המניות והמגזרים אין שינוי המלצה.
    • שימו לב כי פתחנו אסטרטגיה חודשית שניה ליולי, יולי 2. מוזמנים לעקוב.


    שבוע טוב ומוצלח !

  2. #2
    תודה על הסקירה שחקן
    פרישת ביידן מהנשיאות היא לדעתי פשוט עניין של זמן, לכן אני לא נראה יכול להשפיע על וול סטריט מהותית

  3. #3
    תענוג של סקירה שחקן
    תודה

  4. #4
    שחקן
    תודה על ההתייחסות המוקדמת לפרישת ביידן

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות